WEKO3
アイテム
1970年代のオートクチュール縫製技法を観る : ニナ・リッチの実物資料と再現
http://hdl.handle.net/10457/2196
http://hdl.handle.net/10457/2196880be3d5-c7f9-4cb9-a092-ab576429e90b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-07-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 1970年代のオートクチュール縫製技法を観る : ニナ・リッチの実物資料と再現 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 1970年代 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | オートクチュール縫製技法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ニナ・リッチ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 服飾博物館実物資料 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 再現 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 1970s | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | haute couture sewing technique | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Nina Ricci | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | The Costume Museum object data | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | replica | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者 |
永富, 彰子
× 永富, 彰子
× 寺嶋, 朋子
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
姓名 | ナガトミ, アキコ | |||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
姓名 | テラシマ, トモコ | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Nagatomi, Akiko | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Terashima, Tomoko | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | To understand the intent, construction and sewing methods of haute couture stage costumes, a replica of a Nina Ricci evening dress in the Bunka Gakuen Costume Museum was made. The results are as follows. The simple black dress with a crystal-beaded bust used seven layers, including beaded embroidery. Four types of patterns were required. Twelves bones on the inside provided support. The weight and amount of beads required an embroidery stitching method that kept the silk organdy from puckering. Finishing’s for the bodice, fasteners and hem were predominantly hand sewn. In particular, the blind stitch required skill. Overall, haute couture sewing techniques require not only types of sewing, but appropriate needle and hand control for the design and material. | |||||||||
引用 | ||||||||||
服飾文化学会誌 6(1) (2013-02) 75-85 | ||||||||||
書誌情報 |
服飾文化学会誌 巻 6, 号 1, p. 75-85, 発行日 2013-02-28 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18835740 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12457949 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 593.3 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Observations on 1970's Haute Couture Sewing Techniques : A study of Nina Ricch object data and replica | |||||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||||
その他のタイトル | 1970ネンダイ ノ オートクチュール ホウセイ ギジュツ オ ミル : ニナ リッチ ノ ジツブツ シリョウ ト サイゲン | |||||||||
その他の寄与者 | ||||||||||
文化学園大学 | ||||||||||
その他の寄与者 | ||||||||||
文化学園大学 |