WEKO3
アイテム
ファッション・マーケティングの服装社会学的研究 : 新しいライフスタイルとスローファッション
http://hdl.handle.net/10457/912
http://hdl.handle.net/10457/912d4189898-741e-4999-928f-6fd4b6fc0cfe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-05-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ファッション・マーケティングの服装社会学的研究 : 新しいライフスタイルとスローファッション | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 服装社会学 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 消費者行動 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | マクドナルド化 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | スローウェア | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | スローファッション | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | コンピレーション | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Fashion Sociology | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | consumer behavior | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | McDonalization | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | slow wear | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | slow fashion | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | compilation | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者 |
江戸, 克栄
× 江戸, 克栄
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | エド, カツエ | |||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | Edo, Katsue | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Over 20 years have passed since Fashion Sociology started its study. Since then, the main subjects of Fashion Sociology were not fashion as a material but as a human behavior. As a result, the studies of Fashion Sociology resemble the studies of consumer behavioral studies in Marketing, and are useful in Fashion Marketing. From the consumer behavior point of view, there is a new lifestyle called Slow-life. The origin of Slow-life is slow-food, which was an anti-concept of fast-food made in Italy. Fast and Slow does not only mean the speed but also mean the standardization. So, the concept was not limited to only food, and was expanded to fashion, leisure, living and many other areas. In this report, we will discuss from the consumer behavior point of view about the concepts of Slow Fashion and how it will affect the future of Fashion Marketing. | |||||||
引用 | ||||||||
ファッションビジネス学会論文誌 11 (2006-03) pp.193-198 | ||||||||
書誌情報 |
ファッションビジネス学会論文誌 巻 11, p. 193-198, 発行日 2006-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 13489909 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11983480 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 593.3 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | A Fashion Sociological View of Fashion Marketing -A New Lifestyle and Slow Fashion- | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ファッション ・ マーケティング ノ フクソウ シャカイガク テキ ケンキュウ : アタラシイ ライフ スタイル ト スロー ファッション | |||||||
その他の寄与者 | ||||||||
文化女子大学 | ||||||||
内容記述(資源タイプ(自由記述)) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 研究論文 |