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  1. 001 文化学園大学/短期大学部/大学院
  2. 01 学術雑誌論文 (一部に梗概, 要旨, 予稿あり)

ファッション・マーケティングの服装社会学的研究 : 新しいライフスタイルとスローファッション

http://hdl.handle.net/10457/912
http://hdl.handle.net/10457/912
d4189898-741e-4999-928f-6fd4b6fc0cfe
名前 / ファイル ライセンス アクション
00101_000036.pdf 00101_000036.pdf (2.7 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-05-21
タイトル
タイトル ファッション・マーケティングの服装社会学的研究 : 新しいライフスタイルとスローファッション
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 服装社会学
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費者行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 マクドナルド化
キーワード
主題Scheme Other
主題 スローウェア
キーワード
主題Scheme Other
主題 スローファッション
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンピレーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fashion Sociology
キーワード
主題Scheme Other
主題 consumer behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 McDonalization
キーワード
主題Scheme Other
主題 slow wear
キーワード
主題Scheme Other
主題 slow fashion
キーワード
主題Scheme Other
主題 compilation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 江戸, 克栄

× 江戸, 克栄

江戸, 克栄

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著者(ヨミ)
姓名 エド, カツエ
著者別名
姓名 Edo, Katsue
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Over 20 years have passed since Fashion Sociology started its study. Since then, the main subjects of Fashion Sociology were not fashion as a material but as a human behavior. As a result, the studies of Fashion Sociology resemble the studies of consumer behavioral studies in Marketing, and are useful in Fashion Marketing. From the consumer behavior point of view, there is a new lifestyle called Slow-life. The origin of Slow-life is slow-food, which was an anti-concept of fast-food made in Italy. Fast and Slow does not only mean the speed but also mean the standardization. So, the concept was not limited to only food, and was expanded to fashion, leisure, living and many other areas. In this report, we will discuss from the consumer behavior point of view about the concepts of Slow Fashion and how it will affect the future of Fashion Marketing.
引用
ファッションビジネス学会論文誌 11 (2006-03) pp.193-198
書誌情報 ファッションビジネス学会論文誌

巻 11, p. 193-198, 発行日 2006-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13489909
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11983480
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 593.3
その他のタイトル
その他のタイトル A Fashion Sociological View of Fashion Marketing -A New Lifestyle and Slow Fashion-
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ファッション ・ マーケティング ノ フクソウ シャカイガク テキ ケンキュウ : アタラシイ ライフ スタイル ト スロー ファッション
その他の寄与者
文化女子大学
内容記述(資源タイプ(自由記述))
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
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Ver.1 2023-05-15 14:14:04.355404
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